De Tafelberg

21 september 2022 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vanochtend eerst maar een beetje uitgeslapen. Om 9 uur opgestaan en het was prachtig weer, daarom besloten om direct maar naar Tafelberg te gaan. Na het ontbijt een Uber taxi besteld. Het installeren van deze app had echter nogal wat voeten in de aarde. Hij wilde geen goede scan maken van mijn creditcard maar de aanhouder wint en uiteindelijk toch gelukt. Binnen 10 minuten waren wij op de parkeerplaats bij de kabelbaan. Echter toen begon het wachten voordat je een kaartje kon kopen. Bijna een uur gewacht en toen eindelijk ons kaartje. Vervolgens ging het echter allemaal vlotjes. De tocht omhoog in de draaiende cabine is prachtig. Boven aangekomen eerst maar gaan wandelen en de nodige foto’s gemaakt. Wel begon het steeds harder te waaien en waren daarom ook blij met onze jassen. Al met al zo’n 2 uur rondgelopen. Daarna nog een stuk cheesecake gegeten en het baantje weer naar beneden genomen.

Bij de lodge zitten we nu heerlijk in het zonnetje