Van Johannesburg naar Kaapstad

20 september 2022 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Ne een nacht van onze welverdiende rust te hebben genoten liep vanochtend om 7.30 uur de wekker al weer af. Wij moesten namelijk op tijd op het vliegveld aanwezig zijn voor onze vlucht naar Kaapstad. Eerst hebben wij een tijd staan praten met Armand, de eigenaar van de lodge. Wij hebben namelijk, samen met Wim en Rita, hier 3 weken doorgebracht tijdens de algemene lockdown in maart/apri 2020 en Armand heeft ons toen prima geholpen om de tijd door te komen.

Na een lekker ontbijt zijn wij om 9.30 uur met de shuttlebus naar het vliegveld gebracht. Het inchecken hadden wij al online gedaan en wij hoefden dus alleen nog maar de koffers in te checken. Dat verliep allemaal vlotjes en wij waren dus al ruim op tijd in de vertrekhal. Om de tijd te doden maar een “ kopje” cappuccino genomen.

Precies op tijd vertrok het vliegtuig en na ruim 2 uurtjes vliegen zijn we in Kaapstad geland. Hier de huurauto opgehaald en naar onze lodge gereden. Dat viel, by the way, overigens niet mee om weer links te moeten rijden, maar dat zal de komende dagen wel weer wennen.

De lodge ligt trouwens prachtig aan de voet van de Tafelberg en heeft een prachtig uitzicht over de stad.

Na uit te hebben gepakt eerst een wijntje gedronken en van het uitzicht genoten. Om 18.30 uur vertrokken om wat te gaan eten bij de Italiaan hier vlakbij in de straat. Het was heerlijk. Jacky een pastagerecht en ik een pizza Amalfi, daarbij 2 grote glazen heerlijke wijn en ik nog een Glenlivet 12 years old whiskey. Dit alles tesamen voor 475 Rand (incl. fooi). Vind dat nog maar eens in Nederland!!!!!!

Terwijl ik dit zit te schrijven valt overigens het licht uit, omdat de elektriciteitsvoorziening hier een groot probleem is. Dit zal zeker 4 uur duren. Mij vallen trouwens nu ook de ogen dicht en ga ik maar eens slapen................................

1. Ineke Buskermolen:
    22 september 2022
    Hoi Willem en Jacky, zo te zien hebben jullie het al heerlijk!
    Geniet! We blijven jullie volgen!
  2. Willem:
    23 september 2022
    Fijn dat het nu is gelukt. Wij houden jullie op de hoogte