29 februari. Van Graskop naar Bushriver Lodge.

29 februari 2020 - Alberton, Zuid-Afrika

Moesten vanochtend om 9.30 uur al uitchecken dus dat was voor ons redelijk vroeg opstaan. Eerst met z’n vieren ontbeten en daarna snel de auto ingepakt en vertrokken om de Panoramaroute te gaan rijden. Allereerst naar God’s Window maar door de dikke mist was het “ raam” helemaal beslagen en viel er niets te zien. Vervolgens doorgereden naar Berlin Falls en de Lisbon Falls en door de vele regen die hier de laatste tijd is gevallen kwam er daar een behoorlijke hoeveelheid water naar beneden. Best wel indrukwekkend en mooi om te zien maar helaas nodigde het weer niet echt uit om er langer te blijven. Onderweg naar de Bourke’s Lock Potholes gegeten bij Potluck Boskombuis. Dit was geweldig zowel het “restaurant”  als de ligging aan de rivier. Hebben hier heerlijke boboti gegeten en al met al was het een heerlijke Afrikaanse belevenis. De PL Potholes waren ook geweldig mooi maar het hoogtepunt was wel de Blyde River Canyon. Dit valt eigenlijk met geen pen te beschrijven vandaar dat ik het maar in dit blog doe maar ook dat wil niet lukken. De foto’s spreken eigenlijk voor zich.

Toen op weg naar onze volgende verblijfplaats de Bushriver Lodge in de buurt van Mica. Dit ingevoerd in onze TomTom maar deze stuurde ons totaal de verkeerde kant op. Op een gegeven moment kwamen wij bij een zandweg en toen dachten wij ”Dit is niet goed”. Wim heeft toen de eigenaar maar gebeld en toen bleek dat wij 50 km de verkeerde kant waren opgereden. Ondertussen was het al 18.15 uur en werd het dus haasten om nog voor het donker onze bestemming te bereiken. Dat is uiteindelijk nog net gelukt maar het laatste stuk was het al behoorlijk aan het schemeren. Na het inchecken moesten wij nog over een smal zandpad naar onze lodge. Hier kwamen wij om 19.00 uur aan. Doodmoe nog alles uitgepakt en nu aan de borrel.

1. Fons en Lidy:
    29 februari 2020
    Hey reizigers, al goed op weg en leuk dat we door jullie foto's onze reis herbeleven. Wat jammer van de mist, maar blijft indrukwekkend hè. Heel véél plezier en geniet van dit geweldige land. Groetjes Fons en Lidy
  2. Willem:
    1 maart 2020
    Gaat hier nog steeds prima. Genieten elke dag van dit mooie land. Wij houden jullie op de hoogte.
    Groetjes,
    Willem en Jacky