1 maart. Hoedspruit Endangered Species Centre

1 maart 2020 - Alberton, Zuid-Afrika

Hè hè eindelijk een keer kunnen uitslapen. Om 9 uur opgestaan en genoten van een heerlijke douche en ontbijt. Daarna in het zonnetje naar het hoofdgebouw gelopen waar je op het terras een prachtig uitzicht hebt op de rivier. Helaas waren er geen krokodillen of nijlpaarden te spotten maar alleen al de rust die je daar omgaf was heerlijk. Hier een klein uur geweest en toen weer terug gelopen. Bij ons huisje aangekomen werden we welkom geheten door een apenfamilie die op ons onderkomen had gelet. Gelukkig hadden wij niets buiten laten liggen anders waren wij dat waarschijnlijk kwijt geweest maar het is een prachtig gezicht om die dieren van boom naar boom te zien springen.

’s Middags naar het Hoedspruit Endangered Species Centre (HESC) geweest. Dat is een  centrum waar gewonde en ”weesdieren” worden opgevangen en verzorgd om daarna weer in de vrije natuur  te worden uitgezet. Ze worden hier dus niet gebruikt als “knuffeldieren” voor de toeristen. We hebben hier een prachtige rondleiding gehad en een van de meest indrukwekkende verhalen was dat van de neushoorn en schaap. Deze neushoorn was door haar moeder in de steek gelaten en is daarna opgevangen door dit schaap. Op een zeker moment zal deze neushoorn weer worden vrijgelaten en moet  het schaap alleen verder. Dit is wel heel triest. Tot op de dag van vandaag zijn deze twee onafscheidelijk. In dit park ook nog leeuwen , luipaarden, zebra’s. aasgieren en mariboes. Wij hebben een leerzame en leuke middag gehad.

’s Avonds hier op het terras heerlijk gegeten .

1. Angelica:
    1 maart 2020
    Prachtige foto's, ook van de kleine beestjes
    👍. Leuk het bezoek aan het opvangcentrum. Lijkt me erg interessant. Dit hebben wij (nog) niet gedaan. Een reden dus om gauw terug te gaan😉

Morgen weer vroeg eruit om naar het Kruger park te gaan? Benieuwd of jullie de big 5⃣ kunnen spotten. Wij hebben helaas het luipaard niet gezien. Ook onze 2e keer niet🤔
    Blijkbaar kunnen ze zich goed verstoppen in de bomen zodat je goed moet spotten.
    Geniet ervan en ben benieuwd!
  2. Renee Abrahamsz:
    1 maart 2020
    Wauw, jullie zijn al vertrokken. Fijne vakantie en heel veel plezier!
  3. Willem:
    2 maart 2020
    Jazeker en wij genieten volop. Het is een prachtig land. Gaat het met Joost de goede kant op
  4. Daphne Hoogerbeets:
    2 maart 2020
    Wauw wat een prachtige foto's 😍
  5. Æbel:
    3 maart 2020
    Leuk verslag, dank hiervoor. Groetjes
  6. Toon en Erna:
    3 maart 2020
    Gelukkig, eindelijk heb ik jullie mail vanmorgen ontvangen met de link naar dit blog. Inmiddels het verslag gelezen en de mooie foto's bekeken. Het verslag is erg leuk weergegeven ! Zo gaaf dat jullie deze reiservaring met ons willen delen. De herinneringen komen weer naar boven van onze reizen naar Zuid Afrika. Het lijkt er verdacht veel op, dat jullie op dezelfde plek stonden, om de foto's te maken van de Rondavels. Super, dat het uitzicht zo goed was.
    De foto van de kop van het luipaard, springt er helemaal uit. Wat een top foto !
    Wij wensen jullie een leuke, gezellige, veilige en voorspoedig reis met mooi weer.
    Veel reisplezier toegewenst !
    Groetjes, Toon & Erna 😍