28 februari. Van Middelburg van Graskop

28 februari 2020 - Ehlanzeni, Zuid-Afrika

Vanmorgen om 8.30 uur opgestaan na een toch wel wat onrustige nacht. Door alle indrukken tot nu toe wel snel in slaap gevallen maar om 4 uur wakker geworden en pas onder de ochtend weer in slaap gevallen. Hebben ons toen snel aangekleed want we moesten voor 8.30 uur het ontbijt op hebben. We kregen een heerlijk uitgebreid ontbijt met alles erop en eraan. Gebakken eieren, gerulde gehakt, champignons, uitgebakken spek en ga zo maar door. Na het ontbijt rolden we bijna van tafel. Vervolgens begonnen met het inpakken van de auto en om klokslag 10 uur vertrokken richting Graskop. Eerst over de snelweg richting Belfast en daar afgeslagen naar Lydenburg. Al snel veranderde het landschap. Het werd afwisselender en heuvelachtiger. De wegen werden ook snel minder met enorme potholes in de weg. Aangekomen in Lydenburg richting Pilgrims Rest gereden. Dit is een oud mijnwerkersstadje waar vroeger goud werd gevonden. Ondertussen werd het weer steeds slechter en slechter vandaar ook dat wij dit stadje alleen vanuit de auto hebben bekeken. Snel doorgereden richting Graskop over een heel smal en slecht weggetje waar we ook nog werden opgehouden door een aantal koeien die over de weg liepen. Best wel leuk trouwens.

Aangekomen in Graskop moesten wij nog onze lodge in Berlijn Falls zien de vinden. Wim heeft dat bij de plaatselijke info nagevraagd en al snel waren wij op de goede weg. Wij hebben hier twee ruime appartementen en het geheel ziet er wel goed uit.

Vanavond besloten om te gaan eten bij een restaurantje dat hier 100 meter verderop ligt. Door de spoelende regen er naar toe gelopen en toen wij er aankwamen bleek ook nog dat je er alleen buiten kon zitten wel overdekt maar toch. Eerst een salade besteld en daarna nog een hoofdmaaltijd. Ook hier waren de porties weer enorm en het smaakte uitermate lekker. Voor 4 personen waren we omgerekend 65 euro kwijt inclusief drank. Na de maaltijd was het gelukkig droog geworden en konden we zonder nat pak weer terug naar de lodge. Nog een borreltje gedronken en redelijk op tijd naar bed.

1. Angelica:
    28 februari 2020
    Leuk de koeien op straat. Dat is het begin. Straks komen de buffels, olifanten en de leeuwen :-)
    Nog naar God's window geweest met haar fantastische uitzicht? Echt de moeite waard.
    En probeer ook eens de echt Zuid afrikaanse Boboti, zo lekker.
    Goede reis verder en geniet van al het moois daar.
  2. Willem:
    29 februari 2020
    Zitten nu vlak bij het Krugerpark 20 km buiten Hoedspruit. Vandaag de Panoramaroute gereden vanuit Graskop. In het begin heel slecht weer dus God’s Window hebben we door de zeer dikke mist moeten overslaan. Wij hebben vanmiddag ook de heerlijke bobotie geproefd. Super lekker! De 3 Rondavels zijn idd prachtig. Veel gefotografeerd😍
    Ook de Bourke’s Potholes: super mooi👍
    Nu lekker douchen, glaasje wijn en daarna naar bed. Kunnen morgen uitslapen. Blijven hier 2 nachten😁
    Groetjes🤗