Zondag 13 maart. Van Lake Hawea naar Manapouri

13 maart 2016 - Manapouri, Nieuw-Zeeland

Vandaag weer voornamelijk onderweg geweest. In Queenstown boodschappen gehaald, wat hier heel lang duurt want je weet niets te vinden dus een uur is zo voorbij. Onderweg reden wij door landschappen die mij deden denken aan de films The Lord of the Rings en The Hobbit. Duistere en soms lugubere bergketens. Dit klopt trouwens ook wel want deze films zijn voor een gedeelte in de buurt van Queenstown opgenomen. Verder onderweg niet veel bijzonders tegen gekomen afgezien van een oud stationnetje in the middle of nowhere. Aangekomen in Manapouri zijn wij eerst naar het haventje gereden om te vragen of er nog plek was morgen voor de excursie naar Doubtful Sound. Wij wilden graag een tweedaagse trip, dus met een overnachting op de boot, maar deze waren helaas al uitverkocht en toen hebben wij maar een eendaagse tour geboekt. Deze boottocht gaat door een fjord en duurt al met al zo'n 7 tot 8 uur en schijnt gigantisch mooi te zijn. Morgen meer hierover. Wij staan nu op een camperplek die mooier is dan ik ooit heb gezien.

1. Peter Waardenburg:
    13 maart 2016
    Is die mooie camperplek waar de foto Lake Manapouri laat zien?
  2. Peter Waardenburg:
    13 maart 2016
    Inderdaad daar vlak in de buurt