Zaterdag 12 maart. Van Fox Glacier naar Wanaka

12 maart 2016 - Lake Hawea, Nieuw-Zeeland

Vandaag hebben wij een flinke rit voor de boeg. Toen ik de TomTom instelde dacht ik dat hij kapot was. Hij gaf namelijk aan dat het volgende afslagpunt 268 kilometer verderop lag. Toch nog maar even op de kaart gekeken en inderdaad er waren over deze hele afstand geen noemenswaardige afslagen. Het kost  mij enige moeite om het te schrijven maar een groot gedeelte van deze route was niet erg bijzonder. Wij reden kilometers lang door het dichte regenwoud. Wij zijn echter gestopt bij Ship Creek. De naam voor deze plek is afgeleid van het wrak van de driemaster Schomberg. Dit schip leed in 1855 schipbreuk voor de Australische kust maar de romp van het schip koos zijn eigen weg en dreef als spookschip over de Tasmanzee naar Ship Creek. Van het wrak is niets meer te zien maar wat je hier wel heel veel ziet zijn sandflies. Je wordt door deze krengen helemaal lek geprikt als je geen goede bescherming hebt in de vorm van bedekkende kleding of een anti-sandflies spuitbus en dan nog ............Van hieruit zijn wij door gereden naar Haast, een plaatsje halverwege de route, waar nog wat te krijgen is. Hier hebben wij getankt en jawel...Fish en chips gegeten. Nooit gedacht dat ik dat zou doen maar zo zie je maar weer. Nu onze magen weer gevuld waren maar weer verder op pad. Onderweg zagen wij op een gegeven moment een bordje staan met Blue Pools. Hebben hier de camper aan de kant gezet en zijn maar eens gaan kijken. Wat een verassing!!!! We kwamen na een half uurtje lopen bij een riviertje en daarvan was de kleur inderdaad lichtblauw en je kon tot op de bodem kijken. Echt prachtig ( zie de foto's) . Al met al was het al vrij laat geworden en zijn wij niet helemaal doorgereden naar Wanaka maar vonden een mooie camperplaats aan Lake Hawea met een prachtig uitzicht.