Woensdag 9 maart Wandeling door het Abel Tasman NP

9 maart 2016 - Abel Tasman National Park, Nieuw-Zeeland

Jawel, vanochtend weer gewekt door vogelgeluiden en een heerlijk zonnetje. Moesten vroeg op want om 8.30 uur werden wij door een busje opgehaald dat ons naar Marahau zou brengen. Daar aangekomen werden wij geplaatst in een watertaxi met een tractor ervoor. Deze bracht ons naar het strand en daar werden wij plechtig te water gelaten voor onze tocht naar het Abel Tasman NP. Onderweg nog even langs geweest bij de Split Apple Rock ( zie foto) en bij Adele Island waar wij nog wat zeehonden hebben gespot. Toen op weg naar Anchorage Beach waar wij zouden uitstappen maar hij stopte eerst een strand verder namelijk Torrent Bay en de "kapitein" zei dat wij hier ook wel mochten uitstappen en dat de wandeling terug dan maar een uurtje langer zou duren. Wij hebben dat gedaan en.........dat hebben wij geweten want het was geen uurtje langer maar twee uur. Volkomen uitgeput kwamen wij dan ook na 7 uur wandelen weer op de camping aan. De route was echter geweldig mooi, soms liep je in een soort regenwoud en dan weer prachtige uitzichten op allerlei bijna tropische strandjes. Terug op de camping was er echter nog een grote verassing, namelijk de reservesleutels van onze camper waren er nu al zodat wij morgen verder kunnen richting de westkust. Nu gaan wij heel snel slapen na deze vermoeiende dag.

1. Renee Abrahamsz:
    9 maart 2016
    Leuk om te lezen Veel plezier!
  2. Josee Gerridzen:
    9 maart 2016
    Volgens mij komen jullie onherkenbaar terug en moeten we het infuus klaar leggen bij zoveel lichaamsbeweging! Nu maar even niets meer doen.
  3. Angelica:
    9 maart 2016
    Leuk om jullie verhalen te lezen en de mooie foto's erbij te zien. Geniet ze nog.
    Wij gaan een paar daagjes naar Oostenrijk skiën, scheelt een paar graden met jullie :-)