Dinsdag 8 maart een verplichte rustdag

8 maart 2016 - Abel Tasman National Park, Nieuw-Zeeland

Vandaag hadden wij een tripje met een watertaxi besproken die ons aan een strandje zou afzetten en wij wilden dan terug lopen. Hier is niets van terecht gekomen want toen ik gisteravond de camper wilde afsluiten was de sleutel nergens te vinden. Wat doe je dan........zoeken, zoeken en nog eens zoeken maar helaas om half 2 's nachts nog niets gevonden. Toen toch maar proberen te slapen waar natuurlijk niet veel van terecht kwam. Jacky herinnerde zich wel dat zij iets had horen vallen van een tafeltje maar toen ze ging kijken was er niets te vinden. Wat is er waarschijnlijk gebeurd?? Hier lopen weka's rond, dat zijn een soort vogels (zie foto) die niet kunnen vliegen maar wel heel erg nieuwsgierig zijn en die van alles meenemen naar hun nest en dus ook waarschijnlijk onze sleutel. Maar helaas het nest was nergens te vinden en wij hebben dus maar contact op genomen met de verhuurder van onze camper. Hij stuurt ons nu een reservesleutel en hij laat een nieuwe sleutel bijmaken. Helaas is dat niet zo maar een sleutel maar een met diefstalbeveiliging dus dit vogeltje gaat ons nu ruim 500 NZ dollar kosten ( 325 Euro). Wij laten ons echter hierdoor niet onze reis verknallen en gaan morgen met de watertaxi en hopelijk is de reservesleutel er morgen ook zodat wij weer verder kunnen.

1. Fons en Lidy:
    8 maart 2016
    Hi vakantiegangers,
    Wat een verhaal over jullie sleutel. Goed dat een reserve snel opgestuurd kon worden. Jammer van de centjes, maar ja kan gebeuren. Stomme vogels.
    Wat hebben jullie al veel moois gezien. Leuk om zo met jullie mee te leven.
    Hier in Holland gaat het voorzichtig lente worden. Hoera!
    Nog veel plezier en groetjes van ons.
    Fons Lidy