Woensdag 23 maart. Overtocht naar Wellington en vandaar naar Whakapapa Village in het Tongariro N.P.

23 maart 2016 - Whakapapa Village, Nieuw-Zeeland

Om 6 uur gewekt door The Cure met A Forest. Een heerlijk nummer om bij wakker te worden hoewel Jacky daar wat anders over denkt. In recordtempo alles ingepakt en onszelf gewassen. Om klokslag 7 uur stonden wij bij de boot om in te checken maar dat nam nogal wat tijd in beslag want wij stonden natuurlijk weer in de rij met mensen met allerlei problemen. Vervolgens de boot op en een plaatsje gezocht bij het raam en eerst genoten van een bakje cappo. De overtocht verliep voorspoedig en vooral het eerste stuk was prachtig want je voer langs fjorden en heel veel eilandjes. Om 11.45 uur waren wij in Wellington en het ontschepen verliep soepel en snel. Toen op weg naar het noorden en maar kijken hoever wij zouden komen.  Dat viel reusachtig mee. Het weer werd echter hoe noordelijker wij kwamen steeds slechter en ik had door de harde wind soms echt moeite om de auto op de weg te houden. Toen besloten om door te rijden naar het Tongariro NP en daar kwamen wij om 18.00 uur aan. Dit N.P. behoort tot het werelderfgoed van de UNESCO maar speelt ook een grote rol in The Lord Of The Rings. Het park komt hierin voor als het duistere Mordor en de Mt. Ngauruhoe als Mount Doom. In het hele park zijn nog een aantal min of meer actieve vulkanen te vinden,