"Rondje " Frankrijk/Spanje

17 november 2016 - Granada, Spanje

Om 11.20 uur de bus genomen voor ons eerste bezoek aan Granada. De reis duurde ongeveer 45 minuten. Konden midden in Granada uitstappen en zijn toen gaan wandelen naar de oude Moorse wijk "Albaicin" Deze ligt ten noorden van het Alhambra en is de sfeervolste van Granada. Er heerst hier echt een Middeleeuwse sfeer. Langzaam loopt de weg omhoog en kom je uit op de "esplanade" Paseo de Los Tristos. Dit is een redelijk groot plein met allemaal terrasje en een fraai uitzicht op het Alhambra en uiteraard zijn wij hier even gaan zitten om een kop koffie te drinken. Heerlijk in het zonnetje. Na deze tussenstop zijn wij verder omhoog gelopen naar de wijk Sacromonte. De woningen hier zijn in de rotsen gebouwd en oorspronkelijk woonden hier zigeuners. Nu leven er voornamelijk "Neohippies" die ze hier Los Antisistema noemen. Wel heel bijzonder om hier rond te lopen. Na dit bezoek weer begonnen aan de "afdaling" door allerlei smalle straatjes en kwamen uit op de Mirador de San Nicholas. Vanaf hier heb je het mooiste uitzicht op het Alhambra en de besneeuwde bergen er achter. Nog wat gegeten op een terras en toen weer terug richting bus. Was wel even doorlopen maar we waren gelukkig net op tijd.