"Rondje" Frankrijk/Spanje

18 november 2016 - Granada, Spanje

Ons 2e bezoek aan Granada maar vandaag gaan we naar het Alhambra. Om 12.20 uur de bus genomen. Om bij het Alhambra te komen was nog een hele klim, maar goed wij zijn nog  jong en sterk dus dat lukt ons wel. Het Alhambra is eigenlijk niet te beschrijven.....zo mooi. de foto's moeten dan ook maar voor zich spreken. Wij hebben eerst het oudste gedeelte bezocht het z.g. Generalife met prachtige tuinen en het oude, gracieuze zomerpaleis van de Nasriden. Vandaar zijn wij gelopen naar het paleis van Karel V. Dit is een renaissancepaleis dat exact vierkant is gebouwd en de binnenplaats is perfect rond. Verder is hier niet zoveel te zien afgezien van 2 musea. Een met oude schilderkunst en een met vondsten uit het Alhambra. Vooral de laatste was niet echt geweldig. Hiervandaan zijn wij door gelopen naar het Alcazaba. Dit is de oude militaire vesting uit de eerste helft van de 13e eeuw. Je hebt hier vandaan een prachtig uitzicht over Granada.

Als laatste hebben wij het paleis van de Nasariden bezocht. Hier konden wij pas om 5 uur terecht omdat men hier niet teveel mensen in een keer wil toelaten. Het is echter prachtig. Helaas waren er restauratiewerkzaamheden  waardoor niet alles helemaal tot zijn recht kwam. Om 18.00 uur werden wij er uit "gegooid" omdat men ging sluiten. Zijn toen naar beneden gelopen en hebben in de stad wat gegeten. Waren om 21.00 uur uitgeput maar voldaan weer op de camping