Kaap de Goede Hoop en Boulders Beach

23 september 2022 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vanochtend bij het opstaan scheen het zonnetje gelukkig weer. Na genoten te hebben van een ontbijtje met roerei, bacon, champignons en tomaten eerst even buiten in het zonnetje gezeten en toen onze spulletjes gepakt en op naar de Kaap.

De rit er naar toe van 65 km. was prachtig en ging voor een groot gedeelte langs de kust. Het was gelukkig heerlijk rustig op de Kaap en het zonnetje scheen volop en..................geen wind. We hebben er heerlijk gewandeld en de kaap beklommen wat voor mij overigens niet meeviel met die vervelende artrose in mijn knie maar het is gelukt.

Op de terugweg gestopt bij Boulders Beach om daar de pinguïns te bezoeken. Ook dar was het weer heerlijk rustig. Wat zijn dat toch leuke beestjes!!!!!!!!!!!!!!!

Om 6 uur waren wij moe maar voldaan weer thuis.

1. Ineke Buskermolen:
    23 september 2022
    Fijn dat de zon er weer bij is! Dat maakt de dag goed hè! Mooie foto's!
  2. Willem:
    23 september 2022
    Dank je Ineke, de zon doet inderdaad een hoop
  3. Ellen Duijker:
    24 september 2022
    Zo bijzonder om daar te staan op de Kaap. Bijna het uiterste puntje van Afrika. Er gaat trouwens ook een treintje naar boven hè?
  4. Willem:
    24 september 2022
    Dat klopt maar toen wij er waren was het buiten bedrijf, dus moesten wij wel lopen. Het zuidelijkste puntje gaan wij overigen ook nog bezoeken. Schijnt niet echt bijzonder te zijn maar dan ben ik op de Noordkaap geweest en het zuidelijkste puntje van Afrika. Dat geeft wel een bijzonder gevoel.