Zondag 6 maart op weg naar Wellington voor de overtocht naar het Zuider Eiland

6 maart 2016 - Picton, Nieuw-Zeeland

Vandaag gaan wij dan naar het Zuider Eiland. Op de camping al een poging gedaan om te bellen en te reserveren maar dat wilde niet lukken omdat wij geen verbinding hadden. Toen maar vertrokken en na een klein half uurtje rijden het nog maar eens geprobeerd en jawel.....hij ging over. Veel mogelijkheden waren er niet meer maar wij konden nog mee met de boot van 20.30 uur. Een nadeel was dan wel dat wij om middernacht in Picton op het Zuider Eiland zouden aan komen en vindt dan nog maar eens een plek om te overnachten !!!!." Maar we zullen wel zien". Wij hadden toen nog een groot gedeelte van de dag om Wellington ontdekken en nadat wij een plekje voor de camper hadden gevonden  besloten wij om eerst het Te Papa museum maar eens te gaan bezoeken. Nou dat hebben wij geweten!, de tijd vliegt voorbij !!!!!  Bijna de hele middag hebben wij hier door gebracht. Wat een geweldig museum!! Je vind er alles wat met Nieuw Zeeland te doen heeft, het ontstaan, de bewoners, kunst enz enz. Om 6 uur werden wij gevraagd het museum te verlaten omdat het ging sluiten. Zijn toen nog even Wellington ingelopen. Geen bijzondere stad op zich maar het heeft wel een heel eigen sfeer. Om 7 uur richting terminal en om 8 uur konden wij met de camper het schip in. Klokslag 20.30 vertrok de boot en 3 1/2 uur later stonden wij in Picton. Na een paar minuten zagen wij op een klein parkeerplaatsje een paar campers staan en wij hebben de onze er maar bij gezet en hebben heerlijk geslapen

1. Peter Waardenburg:
    7 maart 2016
    zie reactie bij foto van Weka
  2. Josee Gerridzen:
    7 maart 2016
    Tsjonge, wat leuk dat museum. En die zeehondjes, snoezig met die kopjes.
    Volgens mij is het niet een land waar je bang met zijn, he? Lijkt me allemaal vrij relaxed.
    Veel plezier en groetjes.