Zaterdag 5 maart van Dannevirke naar Cape Palliser

5 maart 2016 - Cape Palliser, Nieuw-Zeeland

Vanochtend lekker rustig aan gedaan voordat wij begonnen aan onze reis naar Cape Palliser. Om ongeveer 11 uur vertrokken voor een niet al te lange trip. Tot Martinborough over de "grote weg" daarna binnen door naar Cape  Palliser via Ngawi, een klein vissersdorpje. Hier stopte de asfaltweg en moesten wij verder over een gravelweg. Ngawi was in zoverre bijzonder dat langs de weg zagen wij allerlei oude bulldozers met daarachter vissersschepen. Die bulldozers hadden als enige doel om er voor te zorgen dat deze schepen in en uit het water werden gehaald. Best wel een heel apart gezicht. Na enig aarzelen hebben wij toch maar besloten om de gok te wagen en over de gravelweg naar de "Cape" te gaan. Gelukkig viel dit ontzettend mee en reden wij door een prachtig landschap. Aangekomen op onze bestemming zijn wij op zoek gegaan naar zeehonden en jawel hoor na niet erg lang zoeken kregen wij er een aantal in het vizier die ook geen enkele vorm van angst vertoonden men kon ze dan ook vrij dicht benaderen om foto's te maken. Hierna weer langs de kust terug gegaan en een camping gezocht. Deze vonden wij bij Putangirua Pinnacles. Eigenlijk wel een heel bijzondere locatie omdat hier gedeeltes van de Lord of the Rings zijn op genomen. In deel 3 is hier Aragons tocht langs de Paden der Doden opgenomen Vanaf de camping loopt een pad door een rivierdal naar de Pinnacles waarbij je als het ware door een bijna surrealistisch landschap loopt. Heel indrukwekkend !!!!!