Woensdag 16 maart. Hoogtepunt tot nu toe de Niagara Falls

16 maart 2016 - Balclutha, Nieuw-Zeeland

Vanochtend maar weer eens een beetje uit geslapen want gisteren was wel een hele lange dag geweest. Om 11uur vertrokken naar Curio Bay. Dit was vlak bij en binnen 10 minuten waren we er dan ook al. Deze baai is bekend om twee dingen en wel het versteende woud en de geeloog pinguin, die heel zeldzaam is, maar die hier af en toe gespot kan worden. Toen waar naar het strand liepen kwam ons een echtpaar tegemoet die ons vertelde dat er een pinguin tussen de rotsen zat. Wij op zoek en ja hoor na even zoeken vonden wij er twee. Een prachtig gezicht zeker als je je realiseert dat ze erg zeldzaam zijn. Ook hadden wij het geluk dat het eb was zodat wij het versteende woud konden zien dat hier 165 miljoen jaar geleden is ontstaan bij een vulkaanuitbarsting. Een fascinerend gezicht, je moet wel even goed kijken maar dan zie je inderdaad de boomstronken en stammen liggen. Hierna kon onze dag al bijna niet meer kapot maar het absolute hoogtepunt kwam bij de bezichtiging van de Niagara Falls. Geweldig zoiets hadden wij nog nooit gezien maar kijk maar bij de foto's want dit is met geen woorden te beschrijven. Vanaf de watervallen zijn wij vertrokken naar Nugget Point via Papatowai, waar een heel leuk Hippie-museum was dat helaas op woensdag gesloten was. Toch heb ik een paar impressiefoto's bijgevoegd. Naar Nugget Point moesten wij weer een gravelweg omhoog maar.......het was de moeite waard. Het uitzicht was geweldig en beneden op de kliffen zag men zeeleeuwen, pinguïns, zeeolifanten en pelsrobben. Gelukkig hadden wij een verrekijker bij ons zodat wij ze, ondanks de grote afstand,  toch goed konden zien. Hierna doorgereden naar Balclutha en daar een camperplaats gevonden

1. Peter Waardenburg:
    16 maart 2016
    Hij heet inderdaad (Nieuw-Zeelandse) zwarte scholekster (Haematopus unicolor).
  2. Jes en Patrick en Anne:
    19 maart 2016
    Hey wij zagen daar bij het versteende woud geen pinguins maar bij het baaitje in de buurt speelde wel een hele groep dolfijnen vlak bij het strand. Ook zalig en heel bijzonder. Springend speelse dieren.
  3. Jacqueline Nijhuis:
    20 maart 2016
    Wat is het toch een geweldig land!!!Allemaal kadootjes die voor je klaar liggen :-)