"Rondje" Frankrijk/Spanje

26 oktober 2016 - Segovia, Spanje

Op weg naar Segovia via Olmedo en Coca. Eerst gestopt bij Olmedo maar dat viel zwaar tegen. Er was wel het een en ander gerenoveerd maar eigenlijk te mooi. Het authentieke was verdwenen. Beetje rond gelopen maar ook weer snel verdwenen. Onze tweede tussenstop was Coca. Dit was geweldig. Het kasteel alhier leek wel een beetje op een "zandkasteel' en was als een sprookjekasteel. De foto's spreken boekdelen. Hiervandaan naar Segovia gereden. Na ons eerst door de drukte van de stad te hebben geworsteld vonden wij de camperplaats. Er was gelukkig nog een plaatsje vrij. Erg gezellig was het er niet want wij stonden naast een gebouw in aanbouw en er was dus nogal wat geluid van de bouwvakkers. Om 17.00 uur zijn we naar het centrum gewandeld langs het beroemde aquaduct. Erg gezellig plaatsje met heel veel winkeltjes. Zijn de hoofdstraat doorgelopen richting het Alcazar. Dit is een werkelijk prachtig fort met fraaie torentjes. Van hieruit weer terug en na onderweg eerst nog een glaasje witte wijn te hebben gedronken hebben wij nog de kathedraal bezocht.