"Rondje" Frankrijk/Spanje

25 oktober 2016 - Palencia, Spanje

Vanmorgen een nieuwe poging gedaan om de kathedraal te vinden. Foto gemaakt van de plattegrond die bij de camperplaats hing en daar gingen wij. Maar na een eind lopen kregen wij dan toch het idee dat wij de verkeerde kant op liepen en jawel na enig vragen bleek dat wij bij de camperplaats niet links maar rechtsaf hadden moeten slaan dus het hele stuk weer terug. Met zere voeten eindelijk de oude stad gevonden en dus ook de kathedraal. Deze is echt onvoorstelbaar mooi en je komt ogen tekort om alle details te zien. Om 14.30 uur waren wij weer bij de camper en zijn toen vertrokken naar Palencia. Dat was geen erg grote afstand, ongeveer 100 km. Op de camperplaats aldaar was er nog een plekje en wij hadden dus geluk. Palencia is veel kleiner dan Burgos en heeft ook een kathedraal die veel minder indrukwekkend is dan die van Burgos maar soms heeft eenvoud ook zijn charme. Van binnen was hij trouwens prachtig. Op het plein voor de kathedraal nog even heerlijk in het avondzonnetje een wit wijntje gedronken en daar zagen wij dat boven op de kathedraal heel veel ooievaars hun nest hadden.