Op reis naar Nieuw Zeeland

29 februari 2016 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Na in totaal meer dan 30 uur reizen zijn we dan eindelijk aangekomen op onze eerste bestemming in Nieuw Zeeland. Wij zijn op zaterdag met de trein naar Schiphol gegaan en zijn toen met de KLM naar Seoul vertrokken. In Seoul sneeuwde het dusdanig dat onze vlucht met Korean Air naar Auckland een vertraging opliep van ongeveer 1 1/2 uur omdat het vliegtuig eerst sneeuwvrij moest worden gemaakt. Gelukkig verliep de vlucht verder zonder problemen. Aangekomen op het vliegveld in Auckland duurde het vrij lang voordat wij konden vertrekken naar het adres waar wij onze camper konden ophalen en waar wij ook de eerste nacht zullen overnachten. Men is hier namelijk heel erg bang dat er "vreemde" ziektes het land binnen komen. Men mag dan ook niets aan voedsel invoeren en bijvoorbeeld de schoenen die je meeneemt moeten helemaal schoon zijn, Er wordt hierop zeer streng gecontroleerd,

Toen stond ons nog een busreis te wachten van bijna 4 uur van Auckland naar Rotorua. Hier echter aan gekomen werden wij ontzettend vriendelijk ontvangen en stond de lunch voor ons al klaar. Vanavond hebben de eigenaren van B&B ons uit genodigd voor het avondeten en dan kan morgen onze eigenlijke reis beginnen.

1. Renee Abrahamsz:
    29 februari 2016
    Ai ik had jullie moeten waarschuwen. De douane in New Zeeland werkt vreselijk traag. Maar jullie zijn nu al op een mooie plek. Sterkte met de jetlag en goede reis. Groetjes Joost en Renee