Van Colchester/Addo naar Colesberg

4 oktober 2022 - Colesberg, Zuid-Afrika

Vandaag een lange rit van bijna 500 km door een woestijnachtig gebied. Veel mensen vinden dat niets maar ik kan hier ontzettend van genieten. Prima weer om te rijden met een zonnetje en temperaturen net boven de 20 graden. Zijn om 9.45 vertrokken en waren om 15.45 op de plaats van bestemming.

Onderweg tijdens onze lunchstop op een parkeerplaats ziet Jacky opeens twee vrouwen onze kant op lopen. Ze zegt nog: “Wat vreemd, wie loopt er nu in dit desolate gebied te wandelen, die zijn gek”. Maar wat bleek ze kwamen van een parkeerplaats aan de overkant van de weg een paar honderd meter verderop en hadden autopech.   Hun auto wilde niet  meer rijden en zij vroegen of wij een van hun wilden meenemen naar Middelburg, 40 km. verderop. Even getwijfeld maar het toch gedaan. De vader en de dochter bleven bij de auto en de moeder is met ons meegereden en hebben wij keurig afgeleverd.

Zitten nu in echt Afrikaans Guesthouse, d.w.z. wel schoon maar heel oud en wel aan enig onderhoud toe, maar ja de centen ontbreken hier nu eenmaal want covid heeft er hier flink ingehakt.