Van Ardmore naar Underberg.

10 oktober 2022 - Underberg, Zuid-Afrika

Vanochtend vrij vroeg uit de veren want ons wacht weer een reisdag, wel niet zo heel erg lang, maar toch. Auto vast ingeladen en daarna gaan ontbijten. Het personeel een fooi gegeven en afgerekend bij de receptie.

Om 10 uur vertrokken richting Underberg in de Drakensbergen. Onderweg veel townships gezien en toch wel weer geschrokken van de armoede in die wijken.

Een tussenstop hebben we gemaakt in Horwich om daar het Nelson Mandela Capture Site te bezoeken. Dat is een herdenkingsplaats op de plek waar in 1962 Mandela, door het verraad van een CIA-agent, gevangen werd genomen. Anderhalf later werd hij daarna gevangen gezet op Robbeneiland voor de kust van Kaapstad.

Na dit bezoek doorgereden naar Underberg. Onderweg nog een kop koffie gedronken en getankt bij hetzelfde benzinestation waar wij dat 2 1/2 geleden ook met Wim en Rita hebben gedaan. Was overigens puur toevallig.

Wij hebben hier een hele leuke lodge voor twee personen met een werkelijk prachtig uitzicht. Jammer alleen dat het zo bewolkt was. Morgen gaan we de Sani Pass op met een gids en een 4x4 drive. We hopen wel dat het dan wat helderder is.