Palcoyo
Vandaag al om 3.15 uur opgestaan want de bus kwam ons om 4.30 uur al ophalen voor de trip naar Palcoyo. Eerst onderweg nog ontbeten en kort daarna de bergen in over hele smalle niet geasfalteerde wegen. Het hotste en botste dat het een lieve lust was maar de omgeving werd alsmaar mooier. Rond 9.00 uur eindelijk geradbraakt aangekomen op de bestemming. Palcoyo behoort tot de regenboogbergen die zo genoemd worden omdat er verschillende gekleurde "lijnen " te zien zijn in de berg. De omgeving waarin deze bergen liggen is werkelijk schitterend nog veel mooier dan in ik mij had voorgesteld. De kleuren ontstaan door de verschillende mineralen die zich in het gesteente bevinden.
Op de plaats van bestemming aangekomen moesten wij nog zo'n 300 meter stijgen namelijk van 4600 naar ruim 4900 meter. Ik zag daar echt wel een beetje tegenop maar gelukkig viel het mee. Waarschijnlijk omdat in de afgelopen week al behoorlijk gewend waren geraakt aan de hoogte. Na ruim 2 uur wandelen weer terug naar de bus om weer richting Cuzco te gaan. Echter na ongeveer 45 minuten rijden bleek dat we niet verder konden want een bruggetje was ingestort dus keren en met een enorme omweg onze rit vervolgd. Rond 16.30 waren we weer bij het hotel. We hebben werkelijk een prachtige dag gehad.
.

Maar wat een pittige reis zeg. Niet alleen door de hoogte, maar ook door het vroege opstaan (pfff) en de best wel lange reisdagen. Maar wel schitterend.