Woensdag 2 maart Wai O Tapu

2 maart 2016 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vanochtend redelijk vroeg opgestaan en eerst eens naar het weer gekeken. Dat zou voor de omgeving van Rotorua  heel behoorlijk zijn en verder naar het zuiden beduidend minder. We hebben toen maar besloten om nog een dag in deze omgeving te blijven in plaats van af te zakken naar het zuiden wat eigenlijk eerst de bedoeling was. Onze keuze is toen gevallen om  een bezoek  te brengen aan Wai O Tapu. Dat is een Thermal Wonderland waar allerlei thermische verschijnselen te bewonderen zijn. Dat is ook niet zo verwonderlijk want dit gebied ligt op een breuklijn. We hebben hier een rondwandeling gemaakt van ruim twee uur en ik moet eerlijk zeggen het was zeer de moeite waard. Na dit bezoek zijn we vertrokken naar Whakatane waar we alvast een excursie hebben geboekt voor morgen naar White Island. Even buiten Whakatane in het plaatsje Ohope vonden wij een geweldige camperplaats direct aan het strand en.........je hoefde er niets voor te betalen. We hebben daar nog even heerlijk over het strand gewandeld