"Rondje "Frankrijk/Spanje

4 november 2016 - Sevilla, Spanje

Vanochtend vertrokken naar Sevilla. Het weer was matig maar goed....... wel ideaal om een stad te bezoeken. Aangekomen in Sevilla zijn wij via de coördinaten op zoek gegaan naar de camperplaats aldaar. Maar hoe wij ook zochten wij konden hem niet vinden. Toen maar naar de haven gereden waar daar moest hij in de buurt zijn maar ook daar niets gevonden. Op een gegeven moment bij een portier gevraagd of hij wist waar de camperplaats was. Hij gaf ons een tekening mee en wat bleek.....wij moesten aan de andere kant van de rivier zijn. Maar om een lang verhaal kort te maken op een gegeven moment heeft een motorrijder ons op de plaats van bestemming gebracht. De camperplaats stelde niet erg veel voor want hij maakte deel uit van een groot bedrijventerrein. Voor een nacht was het echter prima.

Na ons te hebben geinstalleerd  zijn wij te voet richting stad vertrokken. Was ongeveer 20 minuten. Als eerste wilden wij de kathedraal bezoeken maar daar wachtte ons een grote teleurstelling. In verband met de feestdag van de een of andere patroonheilige was deze voor bezoek niet open. Zijn toen iets verder gelopen naar het Real Alcazar en ik moet zeggen dit was echt geweldig. De paleizen en de omliggende tuinen waren grandioos mooi. Hebben hier zo'n 3 uur door gebracht en zijn aansluitend de stad in gegaan om iets te eten en te drinken. Jacky wilde ook nog graag naar een flamengo optreden maar dat bleek nogal duur. 35 Euro per persoon voor een kaartje werd ons toch wel iets te gek. Hebben toen een terras op gezocht en daar heerlijk een tijd gezeten met een wijntje en een wijntje en nog een wiijntje.... Om ongeveer 23 uur waren wij weer terug bij de camper voldaan meer ontzettend moe.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl