Golden Gate N.P.

6 oktober 2022 - Clarens, Zuid-Afrika

Vanochtend eerst lekker uitgeslapen, want dat had ik wel nodig na twee hele lange dagen reizen. Om 9 uur stond er een geweldig ontbijt voor ons klaar en Mercia, de eigenaresse, had speciaal voor mijn verjaardag een zak vol koekjes gebakken. Waar vind je nog zoiets??????

Vervolgens in de auto gestapt en naar het Golden Gate N.P. gereden. Dit park is werkelijk schitterend en de schoonheid is maar moeilijk in foto’s te vangen. Het heeft iets weg van het landschap dat je ziet in de oude westerns met Clint Eastwood. Voor mij is dit een van de mooiste gebieden van Afrika.

Toen wij er doorreden zagen wij een bord met Basotho Cultural Village. We hebben die afslag maar genomen en kwamen uit bij een soort open luchtmuseum waar de geschiedenis werd weergegeven van de Basotho. Dat is een bergvolk uit Lesotho, met een hele eigen cultuur, dat nu in Zuid Afrika leeft. Wij werden rondgeleid door een gids die een bijna onverstaanbaar Engels sprak. Toch heb ik met enige moeite het meeste wel begrepen. Wij waren gelukkig maar met een klein groepje en wij waren de enige blanken. Wij hebben het overigens heel gezellig gehad en hebben ons prima vermaakt.

Na dit bezoek terug gereden naar Clarens waar wij nog een kaasboerderij wilden bezoeken om cheesecake te kopen. Dit was een tip van Mercia. Daar aangekomen bleken ze wel kaas te verkopen maar alleen geiten- en schapenkaas en als er iets is waar Jacky niet dol op is........................inderdaad.

Terug in Clarens terecht gekomen bij een restaurant met de naam “Der Rote Hahn” je snapt het al, een Duits restaurant. We hebben daar heerlijk Duits en Belgisch bier gedronken en curryworst en Duitse goulash gegeten. Was geen hoogstandje maar het kon ermee door.

Wij zitten nu buiten aan de koffie, zonder cheesecake.

1. Toon en Erna:
    6 oktober 2022
    Ziet er erg lekker uit! Genieten, zeg.🤣
  2. Ine:
    6 oktober 2022
    Wat een gezellig ontbijt voor je verjaardag Willem, top !!
  3. Angélique Willemsen:
    6 oktober 2022
    Gefeliciteerd met jouw verjaardag Willem! Fijn dat jullie zo van de reis genieten! 🥳🍷
  4. Willem:
    6 oktober 2022
    Bedankt voor de felicitaties!!!!!!!
  5. Angelica:
    6 oktober 2022
    Van harte proficiat en een bijzondere verjaardag in zo'n mooi land.
    Wederom mooie foto's. Goede reis nog verder.
  6. Mechelien Vrieseling:
    Op de valreep…..Van harte gefeliciteerd met je verjaardag 🥳 🥂
  7. Willem:
    7 oktober 2022
    .Angelina en Mechelien bedankt voor de felicitaties