Van Komatipoort naar Phalaborwa

15 oktober 2022 - Phalaborwa, Zuid-Afrika

Vanmorgen om 7 uur opgestaan want we wilden niet al te laat weg. Tijdens het ontbijt kwam echter de eigenaar bij ons om een praatje te maken. Het gevolg was dat het toch nog later werd dan de planning was. Overigens een heel leuk gesprek gehad met deze man. Hij is vanaf zijn geboorte gehandicapt (spastisch) en heeft met heel veel wilskracht nog het nodige weten te bereiken. Zo heeft hij een universitaire studie afgerond via thuisonderwijs want de scholen lieten toen (jaren 70/80) geen mensen in een rolstoel toe. Ook is hij erin geslaagd om 3x de Kilimanjaro te bestijgen in zijn rolstoel. Petje af voor de wilskracht van deze man.

Uiteindelijk om 9.15 uur vertrokken richting eindbestemming. De bedoeling was om dat te doen via de Panorama-route en dan te stoppen bij de Blyde River Canyon met de drie Rondavels. Dat hebben wij bij onze vorige reis ook gedaan, maar Jacky wilde er graag nog een keer naar toe. Stom genoeg had ik niet helemaal de juiste bestemming ingevoerd in de navigatie, dus moesten we een stuk omrijden🙈😭🥵.

Eenmaal dan toch aangekomen op de Panorama-route werd het echter mistiger en mistiger. Je zag soms echt geen hand voor je ogen en opschieten daar was ook al geen sprake van. Maar gelukkig hoe verder we kwamen hoe meer de mist verdween en bij de Canyon scheen zowaar het zonnetje een beetje. Helaas kon je er niet meer zo vrij rondlopen als bij ons vorige bezoek. Toch wel genoten alias het lang niet zo mooi helder als 2 jaar geleden.

Na dit bezoek was het nog twee  uur rijden naar onze lodge. Dit ging gelukkig heel vlot en we reden grotendeels door een prachtig landschap. Om 16.15 zijn we gearriveerd. Het is een mooie lodge en we blijven hier een paar dagen.

1. Æbel:
    15 oktober 2022
    Mooie beelden, jullie hebben toffe vakantie zo te ZIEN
  2. Willem:
    15 oktober 2022
    Inderdaad Aebel wij genieten echt volop