Van Kaapstad naar Hermanus

25 september 2022 - Hermanus, Zuid-Afrika

Vanmorgen al om 7.15 uur opgestaan wat voor ons wel heeeeeeeeeeeeeeeel erg vroeg is. Maar goed we hadden een goede nachtrust gehad en de meeste spulletjes hadden wij gisteren al ingepakt. Eerlijk gezegd vond ik het niet zo heel erg om Kaapstad te verlaten. Ik ben niet zo gek op grote steden en de stad viel mij ook wel wat tegen. Maar goed ieder zijn smaak.

Na te hebben afgerekend en afscheid te hebben genomen van de zeer aardige eigenaresse zijn wij om 10.00 uur vertrokken naar Hermanus via Gordon Bay, Pringle Bay en Betty’s Bay.

Voor wij echter Kaapstad uit waren wat was dat een ramp. De navigatie stuurde ons alle kanten op behalve de goede. Maar naar meer dan een uur zoeken toch de juiste weg gevonden n.l de R44. Wat een ongelooflijk mooie route is dit. Je rijdt langs de kust met prachtige uitzichten.

Bij Betty’s Bay was nog een pinguinkolonie en die hebben toch nog maar even bezocht. Was wel niet zo mooi als bij Boulders Beach maar toch wel weer leuk.

Om 14.15 uur ongeveer aangekomen in Hermanus. Ons Guesthouse hadden we snel gevonden en we werden hartelijk ontvangen door Tasha. We kregen ook nog een kamer upgrade en hebben nu een veel grotere kamer dan we hadden geboekt en ook nog veel luxer. Ach je krijgt toch wat je toekomt!!!!!!!

Snel onze spulletjes op de kamer neergezet en toen naar het Cliffpath langs de zee om walvissen te spotten. Ik moet zeggen dat spotten ging wel goed maar het maken van een goede foto valt nog niet mee en dat is mij dan ook helaas niet gelukt. Desondanks een flink stuk langs de kust gelopen en genoten van de prachtige omgevingen en de walvissen.

In het stadje nog wat gegeten, heek en calamris en een heerlijk glaasje witte wijn. Smaakte prima.

Nu weer terug op de kamer. Jacky ligt te koken in bad en ik schrijf dit verslag en ga zo naar Nederland-België kijken op mijn I-pad met een glaasje whiskey.

1. Marjo salet:
    Wow walvissen gezien!
  2. Ineke Buskermolen:
    25 september 2022
    Kees zegt: geniet maar van je whiskey want het voetbal is ģggrrrraaahh!
  3. Willem:
    25 september 2022
    Ineke heb van mijn whiskey genoten en met een half oog naar het voetballen gekeken
  4. Ineke Buskermolen:
    😉😊😊👍
  5. Angelica:
    26 september 2022
    Inderdaad prachtige route langs de kust. En mooi dat de walvissen er waren 👌
    Geniet nog van de mooie uitzichten, het prachtige land en de lieve mensen.
  6. Willem:
    26 september 2022
    Dat zullen we zeker doen