9 maart. Bezoek aan het Hluhluwi NP

9 maart 2020 - St Lucia, Zuid-Afrika

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap!!!!!!!

Vanmorgen om 4 uur opgestaan want om 5 uur zouden wij worden opgehaald voor een gamedrive door het Hluhluwi NP. Klokslag 5 uur was de auto aanwezig en reden wij richting het park. Om in het NP te komen moesten wij eerst ongeveer een uur rijden maar eenmaal in het hebben wij enorm genoten. Ik vind dit park mooier dan het Krugerpark en niet omdat er meer dieren zijn, want dat is niet zo, maar de natuur is overweldigend mooi. Wij hebben hier veel dieren gezien waaronder olifanten, buffels, neushoorns, wrattenzwijnen, gnoes, giraffes, kundu’s en prachtige vogels. Voor mij was het hoogtepunt de strijd in de rivier tussen twee neushoorns die vochten om hun territoriumafbakening. Wat maken deze dieren een geluid! Je kon ze van verre al horen. Heel imposant

Wat ook meespeelde was dat wij met 4 man in een negenpersoons terreinwagen zaten en dus allemaal aan het “ raam” konden zitten. Het was wel wat duurder maar dat hadden wij er graag voor over. ‘s Morgens in het park met de rancher ontbeten en om 14.00 uur nog een lunch gehad die hij had bereid op de BBQ. Om 16.00 uur waren wij weer terug bij onze B&B, moe maar wel zeer voldaan.

1. Toon en Erna:
    9 maart 2020
    Wat een gave foto's., vooral die van de zebra, buffel en giraf. Geweldig !
  2. Willem:
    9 maart 2020
    Bedankt voor het compliment
  3. Angelica:
    10 maart 2020
    Wat een mooi avontuur weer! en prachtige foto's gemaakt.
    Goede keuze van je nieuwe fototoestel. Of was het de goede fotograaf? :-):-)
    Goede reis weer verder en geniet!!!
  4. Æbel:
    10 maart 2020
    Mooi verslag en prachtige foto’s
  5. Willem:
    Dank je Aebel.
  6. Monique:
    11 maart 2020
    Ik ken jullie niet. Ik lees toevallig jullie reisverslag en zie dat de camera gevallen is. Als je terug vliegt kun je op de luchthaven je VAT terug krijgen. Dan krijg je tenminste nog wat geld op een debitcard gestort die je in Nederland kunt gebruiken.... Geniet nog van jullie reis.
  7. Willem:
    11 maart 2020
    Hallo Monique. Bedankt voor je reactie maar dit was mij al bekend maar toch heel lief dat je hebt meegedacht.