8 maart. Een dagje “relaxen” in St. Lucia.

8 maart 2020 - St Lucia, Zuid-Afrika

9Vandaag heerlijk uitgeslapen en om 9 uur aan het ontbijt dat prima was verzorgd. Vervolgens het dorp in op zoek naar een fotozaak. Die was snel gevonden en daar geïnformeerd of mijn camera nog te repareren was maar .................helaas dat was niet meer mogelijk. Toen op zoek naar een nieuwe camera want alleen een body was niet voorhanden. Ook nog even wezen kijken bij een ander fotozaak maar daar was de keuze heel gering en ondanks dat de verkoopster heel erg aardig was zijn wij uiteindelijk toch terecht gekomen bij de eerste winkel. Eerst nog een kop koffie gedronken en genoten van een heerlijke cocktail en na overleg met een aantal vrienden heb ik besloten om een Nikon Coolpix P900 te kopen. Het was een rib uit mijn lijf maar okay het is niet anders. Vanmiddag bij het zwembad gelegen en geobserveerd hoe Wim bezig was met het oefenen van zijn vlinderslag. De techniek was belabberd maar goed hij kwam vooruit.

Morgen vroeg op want om 5 uur worden wij opgehaald voor een gamedrive in het Hluhluwi Park. Vanavond eten bij de Italiaan alhier in het dorp (Alfredo’s)

Nagekomen bericht. Aan de grens met Swaziland / Zuid Afrika worden condooms uitgedeeld ter voorkoming van corona. Waarschijnlijk is het de bedoeling dat je ze over je hoofd doet om besmetting te voorkomen. Wij kregen 4 verschillende formaten en smaken (zie foto)

1. Marjo salet:
    8 maart 2020
    Wat jammer van je camera.
    Grappig wij hebben ook bij Alfredos gegeten en hluhihluwi vonden wij mooier dan krijger
  2. Angelica:
    8 maart 2020
    Wat een pech van je camera maar zie dat er inmiddels een goede vervanger is gekomen. Hopelijk spot deze nog meer Wild Life ;-)
    Wij zijn in het iSimangaliso Wetland Park geweest, ten noorden van St. Lucia. Ook prachtig. Ben benieuwd hoe jullie het Hluhluwi Park vinden.
    Geniet nog van jullie avond en hopelijk komen de Hippo's vanavond door de straten van St Lucia.
  3. Æbel:
    8 maart 2020
    Misschien zijn de condooms te gebruiken om camera te beschermen bij regen, of zijn ze te klein. Of zijn ze klein? Succes en plezier bij jullie verdere reis
  4. Toon en Erna:
    8 maart 2020
    Gelukkig hebben jullie een andere camera kunnen kopen. Pffff. Hopelijk maakt deze ook van die mooie foto's. Succes met de nieuwe camera en een goed vervolg van jullie reis. 😋
    Groetjes Toon en Erna
  5. Ine:
    8 maart 2020
    Wat een pech met je fototoestel Willem. Gelukkig is er weer een nieuwe, want een camera is hier onmisbaar. Die centjes, daar kom je wel overheen. Geniet van jullie reis !!
    Groetjes van ons, Ine
  6. Willem:
    8 maart 2020
    We hadden ze voor de deur staan vanavond
  7. Daphne Hoogerbeets:
    8 maart 2020
    Haha wat een prachtig verhaal weer😍. Hopelijk maakt deze camera ook prachtige foto's. Zodat we nog mee kunnen genieten van deze onvergetelijke reis