27 februari. Aankomst Johannesburg en op weg naar Middelburg

28 februari 2020 - Middelburg, Zuid-Afrika

Na een voorspoedige vlucht landden wij om 9.05 uur op de luchthaven van Johannesburg. Gelukkig was het er niet druk dus wij waren al snel alle controles gepasseerd. In de aankomsthal eerst de winkel van Vodafone opgezocht om de reeds bestelde simkaart voor ZA op te halen. Deze lagen keurig klaar maar ...........hij werkte niet in de “oude” telefoon die ik had meegenomen.  Gelukkig had ik mijn mifi ook in mijn rugzak zitten. Dat is een soort mobiele hotspot en deze gaan wij nu maar gebruiken.

Vervolgens naar Hertz om onze auto op te halen. Wij waren snel aan de beurt maar onze crossborder papieren lagen niet klaar en die hebben wij nodig om de grens met Swaziland en Lesotho over te kunnen. Dit heeft allemaal bij elkaar nog wel een ruim uur geduurd. Wij hebben echter een nagenoeg nieuwe Toyota Fortuner mee gekregen met nog maar 7500 km op de teller.

Toen dan eindelijk op weg naar onze eerste bestemming de plaats Middelburg. Wij hadden daar een guesthouse geboekt en ik moet zeggen het was er goed voor elkaar. Ontzettend vriendelijke mensen en mooie en schone kamers. ‘s Avonds daar ook gegeten en ook dat was goed verzorgd. Vroeg naar bed om van onze verdiende nachtrust te genieten.

1. Angelica:
    28 februari 2020
    Hallo vakantiegangers, fijn dat de reis goed is verlopen en jullie inmiddels onderweg zijn.
    Wel benieuwd naar je "oude" mobiel ;-) Maar gelukkig hebben jullie een oplossing gevonden en op veel plekken is uiteraard ook wel wifi.
    En inderdaad, de mensen zijn zo vriendelijk, de accommodaties netjes en verzorgd en het eten zooooo lekker. Alleen daarom willen wij alweer terug.