16 maart. Clarens

16 maart 2020 - Clarens, Zuid-Afrika

Wij weten het ook niet meer. Er doen zoveel verschillende verhalen over corona in Zuid Afrika de ronde dat wij vandaag maar eens gaan besteden wat voor ons de opties zijn voor de komende 2 1/2 week. Misschien moeten wij ook wel eerder terug maar is dat wel verstandig? Wij houden jullie op de hoogte. Wat wij wel weten is dat wij Lesotho niet in kunnen want dat land heeft al zijn grenzen gesloten.

Na heel uitvoerig overleg hebben wij besloten om toch nog een aantal dagen in ZA te blijven. Wij hebben hierbij ook het “advies” van de dokter van Wim laten meespelen. Het risico dat wij in Nederland het virus oplopen is aanzienlijk groter dan dat wij het hier krijgen. Wel hebben wij besloten om geen grote steden te gaan bezoeken omdat daar het risico natuurlijk een stuk groter is.

Vanavond trouwens heerlijk gegeten bij een Portugees restaurant hier in het stadje.

Morgen gaan wij richting Middelburg. Een hele lange tocht van ongeveer 600 km. dus dat wordt vroeg opstaan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Toon en Erna:
    16 maart 2020
    Heel erg balen. ☹️ We leven met jullie mee. Een lastige situatie waar jullie nu in zitten. Wat doe je inderdaad?! Heel veel sterkte met het nemen van een besluit. En hopelijk nog veel reisplezier. Groetjes, Toon en Erna
  2. Æbel:
    16 maart 2020
    Wat jullie ook besluiten, ik wens jullie veel wijsheid toe. Hier ligt t sociale leven ook volledig stil.
    Groetjes van ons
  3. Willem:
    16 maart 2020
    Bedankt voor het medeleven. Wij hebben na uitvoerig overleg besloten om de reis in ieder geval nog een paar dagen voort te zetten maar om grote steden niet te bezoeken
  4. Marloes Hulleman:
    16 maart 2020
    Het is ook een hele lastige keuze en beslissing. Hopelijk kunnen jullis nog terug komen in nederland.
    Geniet er in ieder geval nog van!
  5. Æbel:
    17 maart 2020
    Als denken piekeren wordt, gebruik dan ff humor:
  6. Ine:
    17 maart 2020
    Beste jacky en Willem, Rita en Wim
    Oh oh het corona virus dringt dus ook door in Afrika. Het zou ontzettend jammer zijn als jullie deze reis moeten afbreken, maar gezondheid boven alles. Wens jullie veel sterkte bij het maken van keuzes, maar neem adviezen serieus.
    Besluiten jullie te blijven, dan wel genieten zolang het kan. Leuk om jullie verhalen te lezen, geeft een goede indruk van jullie reis. Lieve groet, Ine