12 maart. Dagje Underberg.

12 maart 2020 - Underberg, Zuid-Afrika

Vanochtend heerlijk uitgeslapen na de vermoeiende dag van gisteren. Pas om 9.30 uur opgestaan en na een heerlijke douche zouden wij gaan ontbijten maar.............dat ging helaas niet door. Net op het moment dat Wim de pan op de inductieplaat had gezet om een ei te bakken met bacon begon er weer een stroomonderbreking. Na navraag bij de eigenaresse bleek dat deze storing tot 12.30 uur zou duren. Geen ontbijt dus en na een kort overleg besloten om maar te gaan ontbijten in het stadje bij hetzelfde adres waar wij gisteren hebben gegeten. Hier hebben wij van een heerlijk ontbijt genoten voor het enorme bedrag van 6 euro per persoon. Naast het restaurantje waren ook een aantal winkeltjes en jawel hoor de dames waren wij al snel kwijt. Jacky heeft 2 mooie Afrikaanse kleden gekocht, een voor in de overkapping en een voor in de kamer. Ondertussen hebben Wim en ik nog bij toeristeninformatie nagevraagd of het nog mogelijk was om ‘s middags de Sani Pass op te gaan maar dat was helaas niet mogelijk. Dit was wel een enorme teleurstelling voor ons want wij hadden ons daar zeer op verheugd maar goed een mens kan niet alles hebben.

’s Middags zijn Wim, Jacky en ik met de auto naar de Garden Castle gereden om daar een stukje te gaan wandelen. De route van 35 kilometer daar naar toe was overweldigend mooi. Opeens stonden wij voor de slagboom van een resort en dachten wij dat wij verkeerd waren maar het bleek dat wij dwars over het resort naar onze bestemming moesten. Dit was een heel smal en slecht weggetje maar gelukkig zijn wij zonder schade op de bestemming aangekomen. Hier bleek dat wij nog entree moesten betalen om hier te mogen wandelen. Na ongeveer 45 minuten lopen begon het echter te onweren in de verte en moesten wij snel weer terug. Wij zaten net in de auto toen de regen met bakken uit de hemel naar beneden kwam. Vanavond weer uit eten en morgen op weg naar Champagne Valley.