Sani Pass

11 oktober 2022 - Underberg, Zuid-Afrika

Vandaag een werkelijk fantastische dag gehad. Om 9 uur vanochtend werden opgehaald door David, onze prive-chauffeur voor vandaag. Na kennis gemaakt te hebben wij met zijn grote Toyota 4 wheel drive vertrokken richting de Sani Pass.

Na een vrij vlak begin over een asfaltweg tot aan de Zuid-Afrikaanse douanepost begon de weg steeds steiler omhoog te lopen en ging het asfalt over in gravel. Weer reden we door een fantastisch mooi landschap en weer moet ik zeggen het is heel moeilijk om dat in foto’s te vatten.

Na een korte koffiepauze zijn we begonnen aan het laatste stuk en dat ging echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeel steil omhoog. Daar kom je met een gewone auto echt  niet naar boven. Boven aangekomen ons eerst gemeld bij de grenswacht van Lesotho en toen doorgereden naar een Basotho-dorp. Daar werden we ontvangen door een jonge moeder van 17 jaar met een kind van een jaar. Zij toonde ons haar woning en we kregen eigen gebakken brood aangeboden en zelfgemaakt bier. Het brood was heerlijk  maar ook ontzettend machtig en het bier ging wel, Jacky vond het trouwens niet echt lekker.

Hierna ging onze chauffeur het een en ander vertellen over het land Lesotho en over de bevolking van het land de Basotho. Hij deed dat op een geweldige manier. Ook onderweg wist hij ons ontzettend veel te vertellen over het landschap en de flora en de fauna. Hij was echt een geweldige gids.

Na het bezoek aan het dorp zijn we weer terug gereden naar de grens van Lesotho en hebben daar in de hoogst gelegen pub van Afrika nog wat gedronken voor we aan de terugreis begonnen.

Rond 16.00 uur waren wij moe maar voldaan weer terug bij onze lodge.

Wij hebben echt, mede dankzij onze geweldige gids, een prachtige dag gehad!!!!!!!!!!!!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Toon en Erna:
    12 oktober 2022
    Super om te lezen, dat jullie een fantastische dag hebben gehad. Bij ons komen de mooie herinneringen aan de Sani Pass en Lesotho weer naar boven door jullie berichtje en de foto's. Leuk hoor !
  2. Willem:
    12 oktober 2022