Van Montagu naar Oudtshoorn

27 september 2022 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Vandaag een rit voor de boeg van bijna 300 km. Voor een groot gedeelte door de Kleine Karoo. Dat is een half-woestijngebied en wij volgen dan de R62. Deze weg wordt ook wel vergeleken met de Route 66 in de VS.

Vanochtend om 10.15 vertrokken en eerst bij de Spar in Montagu wat inkopen gedaan en rond 11.00 uur begonnen aan onze trip.

De eerste halte was Barrydale waar wij een bezoek hebben gebracht aan Diesel and Creme waar ze, naar men zegt, de lekkerste milkshakes van Zuid Afrika maken. Het is een restaurant vol gestouwd met allerlei vintage spullen maar wel heel gezellig. Wij hebben daar uiteraard de milkshake geprobeerd en ik moet zeggen ze waren HEERLIJK !!!!!!!!!!!!!!

Daarna doorgereden naar Ronnies Sex Shop. Dat is een kleine bar ongeveer 25 km van Barrydale verwijderd en heeft echt niets met sex te maken. Wel hangt het hele café vol met BH’s maar die zijn daar door bezoekers opgehangen. Ik heb het Jacky ook gevraagd maar die had er maar 2 bij zich en kon er niet een missen, zei ze. De naam heeft het café te danken aan de vrienden van Ronnie. Toen hij met het café begon had hij op de muur geschreven Ronnies Shop maar vrienden hebben daar in de nacht het woordje Sex aan toegevoegd. Eerst was hij daar heel boos over maar hij heeft het toch maar zo gelaten en daar heeft hij nooit spijt van gehad.

Vervolgens zijn wij via een schitterende route doorgereden naar Oudtshoorn. De route was zo mooi dat het niet in foto’s is vast te leggen. Wij waren om ongeveer 16.00 uur bij ons Guesthouse waar we met open armen werden ontvangen door de eigenaresse. Ook hier kregen wij weer een kamer upgrade.

Vanavond heerlijk Bobotie gegeten met een heerlijke fles wijn bij een restaurant hier vlak in de buurt.