Donderdag 3 maart White Island

3 maart 2016 - Ohope, Nieuw-Zeeland

Vanochtend heerlijk uit geslapen want wij moesten ons pas om 11.45 uur melden voor de tocht naar White Island. Een grote droom van mij zou vandaag uitkomen namelijk een keer in mijn leven wandelen in de krater van een vulkaan. Wij zijn om 12.45 met de boot vertrokken en de tocht duurde ongeveer anderhalf uur. De boot kon niet helemaal tot aan het eiland varen en daarom moesten wij het laatste stukje met een rubberboot. De tocht door de krater was inderdaad een onwaarschijnlijke ervaring die niet met woorden is te beschrijven maar je realiseert je wel de kracht van de natuur. Om een indruk te krijgen moet je maar naar de foto´s kijken. Op de terugweg hadden wij ook nog het geluk dat wij terecht kwamen in een school dolfijnen. Toen kon onze dag al helemaal niet meer stuk. Deze dag zal nog lang in mijn geheugen voort leven.

1. Peter hoogerbeets:
    4 maart 2016
    Dit zijn inderdaad zeer indrukwekkende beelden , de enige vulkaan die ik ooit heb bezocht was de Teide op Tenerife maar daar kom je niet in de krater zelf . Goed te zien dat ze ook in Nieuw Zeeland rode wijn hebben . Nog veel plezier en het is hardstikke leuk om op deze wijze jullie reis te kunnen volgen .