2 maart. Van Bushriver Lodge naar Muweti Bush Lodge

3 maart 2020 - Phalaborwa, Zuid-Afrika

Vroeg opgestaan omdat wij om 10 uur de lodge moesten verlaten. Na het ontbijt de auto ingepakt en in overleg besloten om in Hoedspruit nog wat boodschappen te gaan doen. We hadden ruim de tijd namelijk om op onze volgende bestemming te komen. Onderweg gestopt bij The Three Bridges om daar de lunch te gebruiken. Wij werden daar bediend door een zeer vriendelijk meisje dat echter niet het buskruit had uitgevonden. Na drie pogingen had Rita nog geen eten en toen het kwam was het nog niet okay maar goed no problem wij zijn in Afrika. Vervolgens onze route vervolgd naar Muweti. Het laatste stuk ging over “dirty roads” en werden wij flink door elkaar geschud. Om 15.00 uur waren wij op onze bestemming en na een vriendelijke ontvangst werden wij naar onze tentchalets gebracht. Deze zagen er geweldig uit met een Afrikaanse aankleding en een uitzicht over de “bush”. Om 17.45 uur werden wij opgehaald voor onze eerste gamedrive. Mike, de eigenaar van de lodge, was onze chauffeur en heeft ons ruim twee uur door het park gereden. Onderweg hebben wij o.a. aasgieren, impala’s, gnoes, zebra’s, kudu’s en..........op grote afstand twee leeuwen.

Na de drive werd het tijd voor het avondeten dat perfect was verzorgd. Jacky had alleen wat moeite met de impalaworstjes maar heeft doorgezet en ze smakelijk opgepeuzeld. Na het eten nog gezellig met de eigenaren een tijd nagepraat en wij lagen pas tegen middernacht op bed en dat terwijl wij er om 5 uur alweer uit moesten voor de morningdrive

1. Fons en Lidy:
    3 maart 2020
    Hi W&J, prachtige foto's en leuk verslag. Mooi die lodge met badkuip op pootjes. En ja Jacky eerste keer dat ik Impala-biefstuk at moest ik ook over een hindernis heen. Maar is wel erg lekker en op een gegeven moment hebben we zó veel impala's gezien dat we er toch over zijn gaan denken. Heel véél plezier en benieuwd naar jullie vervolg. Groetjes Fons en Lidy