18 maart. Dagje op Carlton Heights.

18 maart 2020 - Beaufort-West, Zuid-Afrika

7Vandaag weer een chaotische dag. Wij hebben weer geprobeerd de ambassade te bellen maar weer niet gelukt en ook Swiss Air is niet aan de veren te komen. Als het al lukt een verbinding tot stand te brengen dan kom je in een ellenlange wachtrij terecht. Ook de alarmcentrales van de ANWB en de reisverzekering kunnen ons niet verder helpen en verwijzen naar de luchtvaartmaatschappij. Conclusie we komen geen steek verder.

Aan het eind van de middag hebben wij een rondleiding gehad over het “stukje” land van de boer. Hij heeft zo rond de 9000 hectare aan grond maar aangezien dit een woestijngebied is is de opbrengst per hectare niet zo heel erg hoog. Hij beheert een gemengd bedrijf met schapen, koeien en landbouwgewassen die hij aan zijn beesten voert. Ook heeft hij hier geregeld te maken met periodes van grote droogte dus moet hij ook een gedeelte van zijn oogst bewaren voor de tijden. Tevens verzorgt hij zijn eigen watervoorziening, hiervoor heeft hij kanaaltjes, dammetjes en waterreservoirs aangelegd. Leuk om te weten is misschien dat hij cactussen verbouwt zodat zijn koeien in periodes van droogte hiervan kunnen eten want een cactus bestaat voor 80% uit vocht. De koeien schijnen ook geen last te hebben van de stekels.

Morgen gaan wij naar Colchester aan de zuidkant van het Addo Elephant Park en zien wij wel weer verder.

1. Renee Abrahamsz:
    18 maart 2020
    Jeetje Willem, jullie horen dus ook tot de vele Nederlanders die ergens zijn gestrand. Ik hoop dat jullie toch kunnen genieten van deze prachtige reis en dat jullie ook veilig terug komen. En vooral : blijf gezond!
    Hartelijke Groeten Joost& Renee
  2. Ine:
    18 maart 2020
    Fijn dat jullie wel genieten , maar de onzekerheid is niet prettig.
    Vanavond was in het nieuws dat het nog wel weken kan duren voordat iedereen terug is uit het buitenland. Het schijnt een hele klus te zijn om dit te organiseren!