17 maart. Van Clarens naar Carlton Height (Middelburg)

17 maart 2020 - Beaufort-West, Zuid-Afrika

Vandaag een trip van 600 km. voor de boeg en dus vroeg opstaan. Dat opstaan ging nog wel maar het vroeg weggaan wat minder. Doordat wij nog moeste tanken, geld innen en nog een aantal kleine zaken vertrokken wij pas om #10.30 uur. De reis verliep en ging voornamelijk goede wegen zodat wij lekker opschoten. De reis ging door de Karoo. Dat is een soort halfwoestijn maar daar viel weinig van te merken, want hoe dichter wij bij onze bestemming kwamen hoe donkerder het werd en rondom ons heen zagen wij allemaal bliksemflitsen.

Wij hadden de coördinaten van onze bestemming ingevoerd maar die stuurde ons naar een plek waar onmogelijk onze bestemming kon zijn. Uiteindelijk vond Wim via Google-maps.de juiste plaats en die lag 40 km. verderop. Door regen en onweer daar naartoe gereden en ja hoor daar lag onze B&B. Wel moesten we eerst nog een stuk over een onverharde weg maar toen kwamen wij bij een “boerderijtje”-  Wat een geweldig verblijf!! Wij hebben een hele boerderij tot onze beschikking.

Vanavond de BBQ aangestoken en heerlijk gegeten. Nu weer gaan kijken of wij onze reis kunnen voortzetten

1. Vishant:
    18 maart 2020
    Wat een prachtige verhalen, dat hebben we ook op ons verlanglijstje.
    Daarom hebben wij een reis gepland in april voor 3 weken in Zuid Afrika: fly drive van Johannesburg via Krugerpark tot Kaapstad. Er hebben nu al 2 hotels/lodges de reservering afgezegd (zonder restitutie) ivm de Coronavirus.
    We weten nu niet of de reis door moet gaan of dat we moeten wachten op officiele berichten voordat we annuleren. Hebben jullie meer informatie hierover voor ons? Hoe is de situatie in het land? Kan er gereisd worden? Lesotho is bv gesloten.
  2. Willem:
    18 maart 2020
    Zitten momenteel nog in ZA. Om informatie hier te krijgen is heel erg moeilijk. Naar de ambassade bellen heeft bijna geen zin want je komt in een eindeloze wachtrij. Bij het consulaat hetzelfde verhaal. Ook de vliegtuigmaatschappij (Swissair Air) is niet aan de veren te komen. Wij weten dus niet goed wat te doen. Hier in ZA merk je vrij weinig van de problemen. Het dagelijks leven gaat zijn gewone gang en reizen is nog goed mogelijk. Ik weet niet hoe het momenteel in de grote tegen is.
  3. Josée Gerridzen:
    18 maart 2020
    Volgens mij wordt aangeraden z.s.m. naar Nederland terug te gaan. Marc was in Zuid-Afrika maar komt ook vervroegd dicht. Je leest dat Nederland zo'n 50.000 mensen moet repatriëren uit allerlei landen.