15 maart. Van Ardmore naar Clarens.

15 maart 2020 - Clarens, Zuid-Afrika

Vanochtend om 10.15 uur vertrokken na eerst een lekker ontbijt te hebben genuttigd. De reis naar Clarens verliep lekker vlot en voerde over goede wegen en gedeeltelijk zelfs over een snelweg. Hoe verder we kwamen hoe mooier de omgeving werd en het laatste stuk door het Golden Gate N.P. was zelfs adembenemend mooi. Het is niet te beschrijven hoe mooi dit landschap is en ook de foto’s geven alleen maar een globale indruk. Deze omgeving moet je, als je ooit de kans krijgt, een keer bezoeken.

Wij verblijven in Clarens in een soort “ poppenhuisje”. Het is alsof je in een huisje aan het begin van de 20e eeuw verblijft. Ik zou zelf mijn huis nooit zo inrichten maar het is wel heel kneuterig.

Na het uitpakken van de bagage naar het plaatsje gegaan. Het is echt een toeristenplaatsje met veel restaurantjes en winkeltjes. Hier eerst wat gedronken op een terras en daarna heerlijk gegeten bij een pizzeria. Voor 4 pizza’s en een goede fles wijn betaalden wij 34 euro en dat is inclusief 15% fooi.

Ook wij beginnen ons nu toch wel een beetje ongerust te maken over corona. Waar wij nu zijn merken wij er niets van maar er druppelen wel berichten binnen dat het in Kaapstad al wel is aangetroffen. Daar zijn ook al een aantal grote evenementen afgelast dus...............? wij weten ook niet hoe het verder gaat en of wij nog wel terug kunnen. Wij houden jullie op de hoogte.

Morgen vertrekken wij naar Lesotho.