14 maart. Wandeling in de Drakensbergen

14 maart 2020 - Uthukela DC, Zuid-Afrika

Vannacht weer heerlijk geslapen. Om 8.15 uur opgestaan lekker ontbeten en daarna onze wandelspullen gepakt en met de auto naar Monk’s Cowl gereden. Daar 100 ZAR entree betaald en een routekaart gekocht voor het park. Na enig overleg een wandeling uitgezocht naar de Sterkspruit Falls. In het begin ging het nog door het bos maar na 15 minuten kwamen wij in een meer open gebied. Hier werd het wel heel erg warm maar we hebben doorgezet tot bij de waterval. Hier een tijdje gezeten en toen verder. Na enige tijd hebben wij een zijweggetje genomen en kwamen wij bij een riviertje uit waar wij heerlijk in de schaduw konden zitten. Hier lekker een tijdje gezeten en met een Zuid-Afrikaans gezin zitten kletsen. De man waar ik vooral mee aan de klets kwam gaf ons het advies om ook eens naar Zimbabwe te gaan. Hij was daar geboren en volgens hem was het er prachtig en de lokale bevolking aardiger dan in Zuid Afrika. Op de parkeerplaats hebben wij nog twee diertjes van klei gekocht, een olifant en een nijlpaard. Zo steunen wij hier nog een beetje de lokale bevolking.

Op de weg terug naar ons chalet nog even koffie gedronken met een cheesecake voor Jacky en een carrotcake voor mij. Het laatste stukje cheesecake dat bij the Bakery nog te koop was hebben wij meegenomen voor Rita want die is daar dol op. De rest van de middag heerlijk geluierd.

1. Fons en Lidy:
    14 maart 2020
    Hallo Willem en Jacky,
    Weer een prima dag dus. En wat genieten van dit mooie land. Drakensbergen zijn indrukwekkend hè! Hier hadden wij zeker langer willen blijven.
    Kijken uit naar jullie volgende verslag.
    Groetjes Fons en Lidy
  2. Gonny:
    15 maart 2020
    Hoi jongelui, fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Jammer dat Zimbabwe er niet in zit; ik heb daar n.l. nog ergens een nichtje rondlopen! Haar moeder was een Zuid Afrikaanse (genaamd Geena), getrouwd met Willem, een jongere broer van mijn vader. Willem werkte bij het spoor in het toenmalige Rhodesië. Let op; mijn nicht zal midden of begin 50 zijn en haar naam is Pepita! Pepita Kip klinkt als een heerlijke pittige schotel :D Doe haar de groeten (y) Nog heel veel plezier op jullie tochten! XXX
  3. Willem:
    15 maart 2020
    Gonny ik moet je even mededelen dat Pepita Kip hier op bijna ieder menu staat. Heel lekker is Pepita Kip met peri peri
  4. Gonny:
    Hahaha, eet smakelijk!